Alle afbeeldingen, teksten en films zijn het eigendom van Saskia van Gelderen en mogen derhalve zonder toestemming niet worden gekopieerd. Al deze afbeeldingen zijn van lage kwaliteit. Mocht u interesse hebben om één van deze afbeeldingen te gebruiken, zowel privé als zakelijk, neem dan even contact met me op.

All shown images, texts and movies are made en owned by Saskia van Gelderen, no one is therefore allowed to copy them without permission. All these images are low resolution files. If you are interested to use one, for personal or business matters, please contact me.

maandag 10 september 2007

animatievoorstel

De komende weken wil ik graag verder sleutelen aan het scenario. Ook wil ik een stukje animeren. Het is een heel kort stukje maar ik denk dat het genoeg is om te testen welke techniek en vormgeving ik wil gebruiken.

Het stukje wat ik wil animeren is een oude vrouw die zachtjes heen en weer schommelt in haar rolstoel. Ineens groeien er touwen uit het zitje van haar rolstoel. Terwijl ze verandert in een klein meisje zet ze af, de rolstoel verdwijnt, en het meisje schommelt heen en weer. Na een paar keer schommelen schiet het meisje weer terug in de rolstoel en wordt ze weer een oude vrouw.

Ik wil graag gaan animeren met olieverf. Dit wil ik op twee manieren aanpakken. De eerste is op de ouderwetse manier direct onder de camera met verf op een glasplaat. De tweede is een manier die twee technieken combineert. Ik wil foto's maken van mooie olieverf structuren en daarmee een vrouw en een meisje in de computer creëren en deze als een digitale cut-out gaan animeren. Het risico hiermee bestaat dat het geheel te stijf wordt. Misschien ga ik om dat te voorkomen de contouren er in Mirage bij tekenen, om er iets bibberigs en schetsmatigs aan toe te voegen.

Hieronder zien een aantal olieverfvoorbeelden te zien. De kameel bovenaan is iets anders waar ik nu mee bezig ben, maar ik laat hem zien omdat hij is opgebouwd (maar nog niet af) uit verschillende olieverffoto's. Daaronder is een foto te zien van gewoon olieverf op glas achter licht, het is zo simpel maar het verbaast me hoe apart het er uit ziet. De kameel daaronder is een grove vingerschets op een glasplaat. De bloemen eronder zijn een toevalstreffer. Misschien kan ik dat soort dingen gebruiken als decoratie.

Geen opmerkingen: